Leren in beeld

Online programma voor ouders van fantasierijke, creatieve kinderen, die ‘anders leren’.

Je vraagt je af hoe het komt dat ‘er niet uit komt wat erin zit’. Je hebt een kind dat veel weet, nieuwsgierig is, graag wil leren – wat niet hetzelfde is als ‘school leuk vinden’- en met dingen komt, waarvan je denkt ‘waar haalt ‘ie dat vandaan’…. En toch lukt het niet goed op school.

Dit leidt tot frustratie, strijd, onzekerheid of soms zelfs faalangst.

Je hebt het gevoel dat je kind het wel kan, maar dat het niet lukt op de manier waarop je kind het op school moet doen. Voor veel ouders is dit in de tijd van ‘thuisonderwijs geven’ goed zichtbaar geworden.

Enkele uitspraken van ouders die ik spreek.

‘Ik wil graag helpen, maar wil mijn kind niet in verwarring brengen’

‘Nu doen ze het heel anders op school dan ik zelf vroeger geleerd heb. ’

‘Ik gun hem zo dat het makkelijker gaat’.

Als ik zie welke antwoorden ze geeft, vind ik dat eigenlijk ook wel een goed antwoord’, maar dat is niet wat het volgens school moet zijn’

Je gunt je kind dat het wat makkelijker gaat. En dat je kind met plezier naar school gaat en vertrouwen heeft in zichzelf.

Je wil dat je kind kan leren op een manier die bij hem/haar past. Je ziet dat je kind ‘anders’ denkt en leert. Het liefste help je je kind graag zelf, maar weet niet precies hóe je dat het beste aan kunt pakken.

Je ziet dat het anders moet, maar weet niet hoe. Op school weten ze het ook niet en je ziet je kind steeds meer onzeker worden.

Leren in Beeld is een uniek online programma mét live coaching voor ouders.

Dit programma heb ik speciaal ontwikkeld voor ouders van fantasierijke, creatieve kinderen met veel talenten. Maar toch vastlopen op school. Als ouder ga je op zoek omdat je wilt weten hoe dit komt. En vooral… wat je kunt doen om je kind te helpen.

Dit begint bij begrijpen hoe je kind denkt en leert. En vervolgens aan de slag met praktische handvatten. Ruim 20 jaar werk ik met kinderen, ouders en scholen. Ik zie waar het ‘mis’ gaat en weet wat handig is en wat niet.

Specifiek voor kinderen waarbij de manier waarop ze het op school moeten doen niet de meest handige manier is. Kort gezegd: als jouw kind meer visueel en gevoelsmatig denkt, is het logisch dat het niet ‘past’ wanneer je kind moet leren vanuit auditief en volgordelijke manieren.

Met Leren in Beeld help ik je als ouder je kind beter te begrijpen
en begeleiden.

Voor wie is dit programma geschikt?

Voor ouders, die

=

hun kind willen helpen om ervoor te zorgen dat school leuker en makkelijker wordt. En vol zelfvertrouwen in het leven staat.

=

los van labels hun kind zélf willen helpen en op zoek zijn naar de juiste weg en/of de juiste tools

=

niet uit zijn op méér onderzoeken, maar willen kijken naar oplossingen. En komen zelf in actie, in plaats van afwachten.

=

geïnteresseerd zijn in persoonlijke ontwikkeling en ook naar zichzelf durven kijken en willen blijven leren

=

positief ingesteld zijn en een tikkeltje ‘Eigen Wijs’

=

gaan en staan voor ‘een leven lang leren’… voor zichzelf en
voor hun kind

Voor welke leeftijd – van de kinderen- is het programma

Het programma is ingedeeld in modules voor zowel jonge kinderen in groep 3/4. Wanneer je als ouder vroegtijdig inzicht hebt in de manier van denken en leren van je kind, kun je tijdig bijsturen.

Zit jou kind in groep 5/6 en 7/8 dan heeft het te maken met nieuwe leerstof, maar moet het voortbouwen op de basis die eerder gelegd is. Wanneer deze basis onvoldoende ‘stevig’ is, komt je kind vroeg of laat moeilijkheden tegen die hierop terug te voeren zijn. Je kunt dan nog bijsturen.

Zit jouw kind op het voorgezet onderwijs?

Ook dan geldt dat de basis goed moet zijn. En.. er komen nieuwe vaardigheden bij rondom plannen, motivatie, leren leren etc.

In het programma is een uitgebreide cursus voor ouders van kinderen in de onderbouw van de middelbare school. Deze bestaat uit 7 modules.

Ga je mee op reis door (W)onderwijsland?

Ik neem je graag mee. Op een – digitale- bergwandeltocht door de wondere wereld van onderwijsland.

Mijn naam is Karen Dijkstra en ik ben jouw persoonlijke gids. Samen gaan we op ‘reis’ door -W-onderwijsland. Ik inspireer je om anders te kijken, wijs je de weg, maar je zult het pad zelf moeten belopen. Dat kan ik niet voor je doen.

‘Je moet het zelf doen, maar niet alleen’.

Je kunt zelf aan de slag met praktische ‘tools’ uit de ‘rugzak’. Je gebruikt wat je nodig hebt. Je hebt 24/7 beschikking tot alle praktische tools in je ‘rugzak’.

Je kunt zelf aan de slag met praktische ‘tools’ uit de ‘rugzak’. Je gebruikt wat je nodig hebt. Je hebt 24/7 beschikking tot alle praktische tools in je ‘rugzak’.

En als bonus mag je als deelnemer van ‘Leren in Beeld’ mee op ‘Expeditie’. Dit zijn online workshops, die ik in samenwerking met een andere gast gids organiseer rondom een specifiek onderwerp.

Wat krijg je?

Een goed gevulde ‘rugzak’ vól met praktische tools

Met daarin:

R

praktische ‘lessen’ in de vorm van video, audio, PDF om je te voorzien van informatie om leren leuker en makkelijker te maken

R

verschillende leergebieden, zoals lezen, spellen, rekenen, leren leren

R

geschikt voor basis- en voortgezet onderwijs

R

handige materialen, schema’s, checklists etc die je kunt downloaden

R

in je eigen tijd en op eigen tempo te gebruiken

Kampvuursessies

Maandelijkse online bijeenkomsten met ons “reisgezelschap”. Je kunt hier al je vragen stellen, ervaringen delen of er “gewoon bij zijn”. Ontvang inspiratie en motivatie om te starten en/of door te gaan. Beter begrijpen hoe je kind leert en weet welke tools je in kunt zetten om leren makkelijker te maken

Live sessies

De live sessies zijn afwisselend op woensdag of vrijdagochtend, 1x per maand. Deze worden opgenomen en zijn terug te kijken op een moment dat het jou schikt, mocht je er niet live bij kunnen zijn.

6 maanden toegang

Je hebt 6 maanden toegang tot het programma.

Na inschrijving ontvang je direct je inloggegevens, dus je kunt meteen aan de slag.

Investering

€495,00

Over Karen

Met heel veel plezier werk ik ruim 20 jaar met kinderen, ouders en scholen. In verschillende rollen, zoals adviseur individuele leerlingzorg, Remedial teacher, faalangsttrainer en Kernvisie coach voor kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs.

Vanaf mijn studietijd heb ik mij gericht op kinderen waarbij leren niet vanzelf gaat. Vaak kregen zij na een test of onderzoek een label zoals dyslexie, dyscalculie, ADD of ADHD of bleek sprake van hoogbegaafdheid of hooggevoeligheid. Of een combinatie. Ik kijk naar wat kinderen wél kunnen, benadruk hun kwaliteiten en talenten, in plaats van wat er niet goed gaat of lastig is. Op verschillende manieren laat ik zoveel mogelijk ouders en professionals die met kinderen werken zien dat het anders kan.

Mijn boek, podcast en online lezingen ondersteunen mijn missie om kinderen te helpen om te leren én leven vanuit hun talenten, zodat zij met plezier en vol zelfvertrouwen naar school gaan, wanneer zij ervaren dat ze het wel kunnen, maar dat het net even anders werkt.

Gun je kind dat het wat makkelijker gaat. En dat je kind met plezier naar school gaat en vertrouwen heeft in zichzelf.